Jak Szybko i Poprawnie Założyć Menadżera Firmy i Konto Reklamowe
Aby w pełni wykorzystywać potencjał reklamowy jaki daje obecność na Facebooku trzeba założyć i poprawnie skonfigurować Menadżera Firm a w nim konto reklamowe. Niestety duży procent użytkowników ma z tym problem, dlatego w dzisiejszym wpisie krok po kroku pokazujemy, jak to zrobić. Potrzebujesz zaledwie 10 minut, by móc realizować swoje cele reklamowe.
A więc do dzieła!
.
Co to jest Menadżer Firmy (z ang. Business Manager) i czy jest Ci potrzebny
To narzędzie, które na Facebooku pozwala zarządzać w jednym miejscu wszystkimi Twoimi kontami reklamowymi, stronami fanpage a także kontami na Instagramie oraz Whatsappie.
Menadżer ułatwia zarządzanie uprawnieniami pracowników, daje możliwość tworzenia katalogów produktów niezbędnych do dynamicznych reklam remarketingowych oraz umożliwia tworzenie zaawansowanych grup odbiorców (lookalike).
Jeśli więc prowadzisz firmowy fanpage, konto na Instagramie lub myślisz o rozpoczęciu przygody z reklamą na Facebooku, odpowiedzieć jak najbardziej brzmi tak, jest Ci potrzebny!
Zaczynamy!
Aby rozpocząć zakładanie swojego Menadżera Firm musisz się udać pod adres https://business.facebook.com/.
Na ekranie powitalnym znajduje się przycisk Utwórz konto.
Po kliknięciu tego przycisku, zostaniesz poproszony o podanie danych. Ważne, aby nazwa firmy, którą podasz, była dokładnie taka sama jak w CEIDG lub w KRS – jest to niezbędne, by pomyślnie przejść weryfikację konta firmy na Facebooku. Wypełnione? A więc wyślij i idziemy dalej.
Teraz zostaniesz poproszony o potwierdzenie swojego adresu email. Musisz to zrobić w Twoim programie pocztowym.
Gratuluje! Właśnie stałeś się posiadaczem Menadżera Firm.
Przechodzimy więc do zadania numer dwa, czyli założenia konta reklamowego. Konto to jest niezbędne do tworzenia postów reklamowych oraz samych reklam.
Teraz, po kliknięciu przycisku Kontynuuj, z lewego menu wybierz Ustawienia konta, a następnie Konta reklamowe.
Na środku ekranu pojawi się komunikat, że nie posiadasz jeszcze żadnych kont reklamowych. Kliknij Dodaj a następnie Utwórz nowe konto reklamowe. W tym momencie, jeśli posiadasz konto reklamowe założone za swoim prywatnym profilu, możesz je dodać wybierając Dodaj konto reklamowe.
Zakładamy, że wybrałeś Utwórz nowe konto reklamowe. W okienku, które teraz zobaczysz, zostaniesz poproszony o uzupełnienie danych takich jak nazwa konta reklamowego, Twoja strefa czasowa oraz waluta w jakiej będziesz się rozliczał.
Pamiętaj, jeśli prowadzisz firmę w Polsce wybierz polską walutę, czyli PLN. Jest to szczególnie ważny krok, gdyż w przyszłości nie będziesz miał możliwości jej zmienić.
Następnie wybierz, czy tworzysz konto reklamowe w swoimi własnym czy klienta imieniu.
Ostatnim krokiem jest nadanie odpowiednich prawd dostępu. Przynajmniej jednej osobie musisz dać uprawnienia do zarządzania kontem reklamowym.
W menu po lewej stronie wybierasz tę osobę a następnie w sekcji Dostęp administratora przy opcji Zarządzanie kontem reklamowym przesuń przełącznik. Klikając przycisk Przypisz zapisz ustawienia.
W tym samym miejscu możesz nadać uprawnienia swoim pracownikom dostosowując poziom dostępu dla nich.
Brawo! Kolejny etap za Tobą. Konto reklamowe zostało założone.
Już naprawdę nie daleko koniec. Pozostało już tylko dodanie metody płatności do konta reklamowego, czyli sposobu rozliczania się z Facebookiem za zlecone reklamy. Bez tego nie ma możliwość wykonania żadnej operacji na koncie reklamowym. Kliknij zatem opcję Dodaj informację o płatności.
Teraz kolejny ważny moment przed Tobą – zmiana ustawień Informacje o firmie i podatkowe. Aby to zrobić po prawej stronie kliknij Edytuj i podaj dane firmy, które będą widniały na fakturze (faktura VAT UE) oraz NIP firmy.
Po zapisaniu danych i powrocie do poprzedniego okienka wybierz teraz sposób rozliczania – kartą kredytową lub poprzez PayPal. Jeśli posiadasz kupon reklamowy zaznacz również opcję Mam środki na reklamę do wykorzystania. Jeśli to zrobiłeś pojawi się dodatkowe pole do podania kodu z kuponu reklamowego.
To już koniec. Dotrwałeś do końca. Teraz możesz cieszyć się korzystaniem z reklam Facebooka. Życzymy Ci jak najlepszych wyników i rozwoju Twojej firmy!