Kontakt

Szukasz specjalistów od reklam na Facebooku lub prowadzenia fanpage? Napisz lub zadzwoń do nas.

Dane kontaktowe
Telefon: +48 799 060 045 kontakt@bemore.pl ul. Stanisława Pronia 15, Kraków
Folow us on social

RAPORT: Polski influencer marketing na Instagramie w 2024 roku

Zalet influencer marketingu, który od dłuższego czasu cieszy się olbrzymim zainteresowaniem marketerów oraz marek nie trzeba już nikomu przedstawiać. Płatne współprace z influencerami prowadzą już nie tylko duże marki, ale także niewielkie firmy.

Także nasi klienci chętnie korzystają z tej formy promocji. Wyzwaniem jest jednak wybór odpowiednich influencerów do współpracy w ramach danej kampanii. Dlatego od kilku lat prowadzimy bazę, która pomaga nam w ocenie jakości kont.

W tym roku postanowiliśmy na jej podstawie stworzyć raport, który mamy nadzieję, zainteresuje wszystkich związanych z influencer marketingiem i nie tylko.

Raport został przygotowany na podstawie analizy danych pozyskanych z własnej bazy 8 489 polskich influencerów na Instagramie i kilkuset tysięcy postów.

Liczba influencerów według liczby ich obserwatorów
Rozkład procentowy influencerów według liczby ich obserwatorów

Ranking kont według liczby obserwatorów

1 Robert Lewandowski@_rl9 36 600 586
2 CAROLINE MARIA DERPIENSKI@carolinederpienski 10 597 594
3 Anna Lewandowska@annalewandowska 5 765 818
4 Wojciech Szczesny@wojciech.szczesny1 4 750 574
5 Anna-Maria Sieklucka@anna_maria.sieklucka 4 191 154
6 Karol Wiśniewski@frizoluszek 4 157 655
7 𝐙𝐔𝐒𝐉𝐄@zusjeofficial 3 721 479
8 WERONIKA SOWA@wersow 3 704 291
9 Veronica Bielik@veronicabielik 3 547 005
10 Dahlia Poland@dahliachr 3 277 313
11 𝑩𝑼𝑫𝑫𝑨@budda.7 2 465 959
12 Jakub Patecki@patec_wariatec 2 393 126
13 Lexy👼🏽@lexychaplin 2 360 242
14 Mateusz Trabka@trombabomba 2 317 512
15 Julia Wieniawa-Narkiewicz ⚡️@juliawieniawa 2 270 539
16 Marcin Dubiel@marcindubiel 2 265 158
17 Martyna Wojciechowska@martyna.world 2 245 105
18 Jan Dabrowski@jdabrowsky 2 090 826
19 Sylwia Dąbrowska@sylwiaprzybysz 2 056 967
20 Karol Gązwa@blowek 2 037 855

POSTY

W 2024 roku polscy influencerzy umieścili na Instagramie 803 530 postów, co stanowi jedynie o 4 tysiące (0,5%) postów mniej niż w roku poprzednim.
Taka liczba oznacza średnio 2 200 postów dziennie, czyli jeden post co 39 sekund! Co oznacza, że podczas czytania tego artykułu polscy influencerzy opublikują 11 postów na Instagramie.

Liczba postów

Ilość postów dodawana miesięcznie na przestrzeni roku jest, mniej więcej stała. Najwięcej postów dodano w maju, najmniej we wrześniu, ale różnice są naprawdę niewielkie. Co zaskakujące, listopad, miesiąc promocji na Black Friday i Black Week, jest drugim od końca co do liczby dodawanych postów, także tych oznaczonych jako płatne współprace. Jak widać pomimo znacznego wzrostu sprzedaży i działań marketingowych w tym okresie nie przekłada się to na współprace z influencerami. Firmy koncentrują się w tym czasie na tradycyjnych formach reklamy.

Liczba postów opublikowanych w poszczególnych miesiącach

Warto zwrócić uwagę na fakt, że w 2024 roku znacznie wzrosła popularność reelsów w stosunku do pozostałych rodzajów postów, stanowiły one aż 48% wszystkich dodanych na Instagramie materiałów, co daje wzrost w stosunku do poprzedniego roku aż o 11%. Potwierdza to przewidywania, że platformy, które do tej pory bazowały na statycznych obrazach, coraz bardziej upodobniają się do TikToka.
Statystycznie reelsy osiągały również wyższy współczynnik zaangażowania ER niż pozostałe posty – reels 2,04% (1,87% w 2023 r.) oraz feed 1,80% (2,04% w 2023 r.).

Liczba postów feed vs. reels
Liczba postów feed vs. reels 2023-2024
Procentowy rozkład liczby postów feed vs. reels
Średni wskaźnik zaangażowania feed vs. reels

zaangażowanie

Średni współczynnik zaangażowania ER wyniósł 1,92% (1,97% w 2023 r.). Jak zawsze wahał się on znacznie w zależności od wielkości konta, czyli liczby obserwatorów. Statystycznie najwyższe współczynniki zaangażowania, kilkukrotnie wyższe od pozostałych, osiągały najmniejsze konta, gromadzące poniżej 10 tysięcy obserwatorów.

Średni wskaźnik zaangażowania w zależności od wielkości konta

Różnice, choć już nie tak duże, możemy dostrzec także w zależności od tematyki poruszanej na profilu. Na tle pozostałych wyraźnie daje się zauważyć tematyka gamingowa. Jak zawsze w czołówce plasują się również konta dotyczące tematyki urody, rozrywki oraz zwierząt.

Średni wskaźnik zaangażowania w zależności od tematyki konta

Rekordowe zaangażowanie całego konta w skali roku wyniosło blisko 124% – @jamrozzmichal, drugie miejsce prawie o połowę mniej, bo 72% – @matyldabojdamua.

Jeśli chodzi o pojedynczy post, rekord należy do @miumag, post uzyskał zaangażowanie aż 7113%, zdobywając prawie 2,2 miliona reakcji i ponad 12 tysięcy komentarzy. W treści zawierał trzy hashtagi. Jeśli jesteś ciekawy, czego dotyczył, tutaj możesz go zobaczyć.

Największą liczbę polubień zdobył post dodany przez @kamil_szymczak – do czasu tej analizy było to 3,8 miliona reakcji, a co ciekawe, do dzisiaj, przez kolejny miesiąc prawie podwoił ten wynik i aktualnie jest to blisko 6,5 miliona polubień! Drugie miejsca należy do tej samej osoby i jest to post z wynikiem 3,5 miliona.

Jak widać na poniższym wykresie, większości postów nie udaje się osiągnąć zaangażowania 2%, a jedynie 15% postów uzyskało zaangażowanie powyżej 3%, a tylko mniej niż 3 posty na sto powyżej 10%.

Rozkład procentowy liczby postów w zależności od osiągniętego zaangażowania

Ranking kont według całkowitego zaangażowania

1 Robert Lewandowski@_rl9 90 176 024
2 Suchar Codzienny@sucharcodzienny 69 862 988
3 CAROLINE MARIA DERPIENSKI@carolinederpienski 38 461 832
4 WERONIKA SOWA@wersow 37 474 458
5 Wiedza Bezuzyteczna@bezuzytecznapl 37 346 165
6 Dominika Brudny@domsli22 27 146 887
7 TWINS STYLE 🇵🇱@twinsstyle1 16 631 882
8 Irena Mąsior@mili0nerka 14 731 082
9 𝐍𝐀𝐓𝐀𝐋𝐈𝐀 𝐓𝐎𝐌𝐂𝐙𝐘𝐊@nathalie_tom 14 315 963
10 Jakub Patecki@patec_wariatec 13 898 620

Ranking kont według wskaźnika zaangażowania

1 Michał Jamróz@jamrozzmichal 123.8
2 Matylda Bojda@matyldabojdamua 72.0
3 Sherry Butt@sherryheartsofficial 51.2
4 Julita@julciikkk 48.6
5 🔳 Marcin Mierzejewski 🔲@mr.turas 46.8
6 Klaudia Maniecka@lifebyklaudia 43.5
7 Wojciech Węcławowicz@fit_oldboy 41.9
8 Sonia Tyburska / Fashion / Lifestyle@pa_pa_ranoya 40.5
9 Klaudia@klaudinna 33.7
10 Szymek@szymczyslaw 33.2

Ranking postów według zaangażowania

1 MIUMAG@miumag 7 113 🔗
2 Matylda Bojda@matyldabojdamua 5 538  🔗
3 Klaudia Kroczek@kroczka 2 593 🔗
4 MIUMAG@miumag 2 020  🔗
5 videographer • content creator • wideo produktowe …@nataliakornatowska_ 1 852 🔗
6 Wiktoria | Travel & Backpacking Guide@wiktoriawanders 1 819 🔗
7 Kinga Matlęga i Magdalena Łakoma@boskietwice 1 667 🔗
8 Kuba Nowosiński@kubanowo 1 594 🔗
9 Wiktoria | Travel & Backpacking Guide@wiktoriawanders 1 559 🔗
10 Klaudia@klaudinna 1 549 🔗

Ranking postów według liczby reakcji

1 Kamil Szymczak@kamil_szymczak 3 801 917 🔗
2 Kamil Szymczak@kamil_szymczak 3 576 658 🔗
3 Matylda Bojda@matyldabojdamua 3 439 491 🔗
4 🌎Alcia i Prozi | VANLIFE COUPLE | travel 🚐@spaniewvanie 3 364 528 🔗
5 Robert Lewandowski@_rl9 3 118 410 🔗
6 Wojciech Węcławowicz@fit_oldboy 2 781 181 🔗
7 Wojtek Deregowski@wojtek_deregowski 2 761 755 🔗
8 TWINS STYLE 🇵🇱@twinsstyle1 2 465 023 🔗
9 KUBA SZMAJKOWSKI@kubaszmajkowsky 2 259 086 🔗
10 TWINS STYLE 🇵🇱@twinsstyle1 2 188 425 🔗

Ranking postów według liczby komentarzy

1 TWINS STYLE 🇵🇱@twinsstyle1 164 175 🔗
2 Kacper Misztal „Qesek”@qesek 52 643 🔗
3 Wojciech Szczesny@wojciech.szczesny1 44 660 🔗
4 KAROLINA MŁYNARCZYK ⚽@karolina.mlynarczyk_ 39 407 🔗
5 Wojciech Węcławowicz@fit_oldboy 35 267 🔗
6 Robert Lewandowski@_rl9 33 228 🔗
7 Esme Higgs@this_esme 31 333 🔗
8 Nataliette Jagiensky! 🌙🐰☁️@bynataliette 29 322 🔗
9 Ona i buldog 🐶 • psie sprawy • psie podroże • życi…@nalutkowo 27 275 🔗
10 Dominik Rupiński@dominikrupinski 27 193 🔗

częstotliwość

Influencerzy publikowali swoje treści średnio od 7 do 12 razy miesięcznie. Rekordzistka, @andzela_com, opublikowała w roku 4716 postów, co daje średnio prawie 13 postów dziennie!

Średnia częstotliwość publikacji w miesiącu w zależności od wielkości konta
Liczba influencerów w zależności od częstotliwości publikacji
Średni wskaźnik zaangażowania w zależności od częstotliwości publikacji

Publikacje materiałów najczęściej pojawiały się we wtorki, a najrzadziej w soboty, choć różnice nie są duże. Użytkownicy natomiast największe zaangażowanie wykazywali w niedzielę. Najgorzej wypadały pod tym względem czwartek i piątek.

Liczba postów w zależności od dnia publikacji
Średni wskaźnik zaangażowania w zależności od dnia publikacji
Średnia liczba reakcji w zależności od dnia publikacji

Ranking kont według liczby dodanych postów

1 ❤️ ANDŻELA@andzela_com 4 716
2 Pewex.pl@pewex 2 743
3 𝙉𝙖𝙙𝙞𝙖 𝙁𝙖𝙢𝙪𝙡𝙨𝙠𝙖@famulskaa 2 572
4 Nowe produkty w sklepach@foodnewspolska 2 462
5 Suchar Codzienny@sucharcodzienny 2 005
6 Karolina Korwin Piotrowska🐶🐶🐶🐶@karolinakp 1 681
7 Ania@_vianna_ 1 656
8 Michał Wichowski | trener | motywacja | mindset | …@wichowski_michal 1 314
9 WakacyjniPiraci | Tanie podróże@wakacyjnipiraci 1 188
10 M I S S J A C K E T@missjacket_com 1 129

Długość posta

Pytanie, czy długość posta przekłada się na osiągane zasięgi i zaangażowanie, od zawsze wzbudza ciekawość. Prawie połowowa postów w 2024 roku mieściła się w zakresie 150-300 znaków, czyli około 25-50 słów.

Najwyższe zaangażowanie generowały posty nieprzekraczające 50 znaków, czyli dosłownie kilku słów oraz posty, których tekst przekraczał długość strony A4.

Najdłuższy post miał 3931 znaków, czyli wydrukowany zajmowałby mniej więcej stronę A4 i osiągnął zaskakująco duże zaangażowanie, równe 4,21%.

Liczba postów w zależności od ich długości
Średni wskaźnik zaangażowania w zależności od długości posta

Współprace płatne

W 2024 roku influencerzy opublikowali prawie 104 tysiące postów oznaczonych jako płatne współprace z markami. Stanowi to prawie 16% wszystkich opublikowanych przez nich materiałów.

Liczba postów reklamowych

Procentowo najwięcej postów reklamowych pojawiło się na profilach influencerów z mniejszymi kontami i stanowiły one średnio aż jedną czwartą wszystkich publikowanych treści.

Rozkład procentwy postów reklamowych na profilach w zależności od wielkości konta
Średnia liczba postów reklamowych na profil w zależności od wielkości konta

Płatne współprace na swoich kontach instagramowych podjęło blisko dwie trzecie influencerów, a u prawie 40% z nich posty reklamowe stanowiły do 20% wszystkich postów. U mniej niż 1% influencerów liczba postów dotyczących płatnej współpracy z markami wyniosła ponad 80% publikowanych przez nich materiałów.

Rekordzista opublikował 600 takich postów. Twórcy, którzy w rankingu ilości płatnych współprac zajęli miejsca w pierwszej dziesiątce, umieszczali średnio 400 takich postów rocznie, to więcej niż jeden materiał płatny dziennie!

Rozkład procentowy influencerów w zależności od liczby postów reklamowych
Rozkład procentowy inluencerów w zależności od procentu postów reklamowych

Wartości te niewiele różnią się od analogicznych z poprzedniego roku.

Rozkład procentowy influencerów w zależności od liczby postów reklamowych
Rozkład procentowy influencerów w zależności od procentu postów reklamowych

Co zaskakujące, posty zawierające oznaczenia płatnych współprac osiągały statystycznie wyższe wskaźniki zaangażowania.

Średni wskaźnik zaangażowania posty reklamowe vs. pozostałe
Liczba influencerów w zależności od ilości współprac w roku
Średni wskaźnik zaangażowania w zależności od ilości współprac w roku

Ranking kont według liczby dodanych postów oznaczonych jako płatne współprace

1 Gabriela Jaworska@gabrielajaworska 600
2 𝐊𝐚𝐫𝐨𝐥𝐢𝐧𝐚 𝐒𝐳𝐚𝐥𝐚 | 𝑳𝒊𝒇𝒆𝒔𝒕𝒚𝒍𝒆 | 𝑷𝒂𝒓𝒆𝒏𝒕𝒊𝒏𝒈 | 𝑯𝒐𝒎𝒆 | 𝑭𝒂…@karolka_ees 543
3 Marta Dejewska@martadejewska 454
4 Marta Mrowiec-Wilk@marta.mrowiec 446
5 KOSMETYKI • PIELĘGNACJA SKÓRY, WŁOSÓW •TESTY PRODU…@pancia_testuje 435
6 MojeMisioweLove💓✌️🐻🐨🐼@mojemisiowelove 351
7 MagdaMango@magdalenamango 317
8 Shop online@olikacompl 311
9 Julia Sierakowska@julisskaa_ 310
10 Testerka i Recenzentka | Fotografia produktowa@x_sandrix_testuje 302

Konkursy i rozdania

Konkursów i rozdań pojawiło się na Instagramie w ubiegłym roku ponad 32 tysiące, co stanowi 5% wszystkich dodanych postów.

Średnio na profilu influencera taki post pojawiał się siedem razy w roku.

Dla marek to świetny sposób na zwiększenie zasięgu i zaangażowania, a dla twórców – okazja do wzmocnienia więzi ze społecznością. Warto zwrócić jednak uwagę, że nie rzadko takie działania mają na celu sztuczne zwiększenie zasięgów, podniesienie zaangażowania i poprawienie statystyk profilu. Wyjątkowo wysoka liczba takich postów na profilu twórcy zawsze jest sygnałem ostrzegawczym co do jakości konta i naturalności zgromadzonej społeczności.

Liczba konkursów i rozdań
Średnia liczba konkursów i rozdań na profilach w roku według wielkości konta
Liczba influencerów w zależności od ilości konkursów
Średni wskaźnik zaangażowania w zależności od ilości konkursów

Ranking kont według liczby dodanych postów z konkursami i rozdaniami

1 Radio ZET@radio_zet 114
2 Polska ❤️ Igers Poland@igerspoland 99
3 Damian Harsze@hadzbe 66
4 Cavaliada@cavaliada 65
5 Tattoo Konwent@tattoo_konwent 62
6 Antyradio@antyradio 54
7 CzuCzu – zabawki edukacyjne.@czuczu_kids 39
8 Lubimyczytać@lubimyczytac.pl 38
9 Fundacja Legalna Kultura@legalnakultura 36
10 Warner Music Poland@warnermusicpoland 36

Hashtagi

W ubiegłym roku w postach użytych przez influencerów na Instagramie zostało użytych ponad 400 tysięcy różnych hashtagów, łącznie ponad 5,5 miliona, co daje średnio 7 hashtagów w poście.

W ponad 230 tysiącach postów nie został użyty żaden hashtag, to prawie jedna trzecia wszystkich opublikowanych treści.

Najpopularniejszy to #reklama, został wykorzystany prawie 18 tys. razy. W czołówce znalazły się także #współpraca oraz #współpracareklamowa. Drugie miejsce na podium zajął #polishgirl. Inne popularne hashtagi to #polska, #poland, #warszawa oraz #love.

Pełna lista dwudziestu najpopularniejszych hashtagów obejmuje: #reklama, #polishgirl, #współpraca, #współpracareklamowa, #polska, #poland, #warszawa, #love, #polskadziewczyna, #kobieta, #motywacja, #ootd, #skincare, #fashion, #makeup, #podróże, #wakacje, #kosmetyki, #girl oraz #makijaż.

Liczba postów z hashtagami vs. bez hashtagów
Liczba postów w zależności od ilości użytych hashtagów

Z danych jasno wynika, że zaangażowanie w postach rośnie wraz z ilością użytych hashtagów. Im więcej hashtagów, tym większe zaangażowanie. Największy wzrost, nie proporcjonalnie duży w stosunku do pozostałych wartości, obserwujemy przy maksymalnej liczbie 30 hashtagów, i wskaźnik ER wyniósł wtedy aż 2,83%. Podobnie było w roku 2023, gdzie wskaźnik zaangażowania przy maksymalnej liczbie hashtagów wynosił wtedy 2,43%.

Średni wskaźnik zaangażowania w zależności od ilości użytych hashtagów

W pierwszej dwudziestce hashtagów, z użyciem których posty najczęściej uzyskiwały wysoki wskaźnik zaangażowania, powyżej 5%, znalazły się: #memes, #meme, #smiesznememy, #świętabozegonarodzenia, #smiesznefilmiki, #cosmetics, #mem, #sections, #funny, #współpracabarterowa, #śmieszne, #żart, #funnyvideos, #nawilżenie, #przyjazn, #choinka, #viral, #humor, #christmastree oraz #zabawne.

.