Polski influencer marketing na Instagramie w liczbach [2024]
Najwięcej obserwujących
Nazwa i username | Liczba obserwujących | |
---|---|---|
1 | Robert Lewandowski@_rl9 | 36 600 586 |
2 | CAROLINE MARIA DERPIENSKI@carolinederpienski | 10 597 594 |
3 | Anna Lewandowska@annalewandowska | 5 765 818 |
4 | Wojciech Szczesny@wojciech.szczesny1 | 4 750 574 |
5 | Anna-Maria Sieklucka@anna_maria.sieklucka | 4 191 154 |
6 | Karol Wiśniewski@frizoluszek | 4 157 655 |
7 | 𝐙𝐔𝐒𝐉𝐄@zusjeofficial | 3 721 479 |
8 | WERONIKA SOWA@wersow | 3 704 291 |
9 | Veronica Bielik@veronicabielik | 3 547 005 |
10 | Dahlia Poland@dahliachr | 3 277 313 |
11 | 𝑩𝑼𝑫𝑫𝑨@budda.7 | 2 465 959 |
12 | Jakub Patecki@patec_wariatec | 2 393 126 |
13 | Lexy👼🏽@lexychaplin | 2 360 242 |
14 | Mateusz Trabka@trombabomba | 2 317 512 |
15 | Julia Wieniawa-Narkiewicz ⚡️@juliawieniawa | 2 270 539 |
16 | Marcin Dubiel@marcindubiel | 2 265 158 |
17 | Martyna Wojciechowska@martyna.world | 2 245 105 |
18 | Jan Dabrowski@jdabrowsky | 2 090 826 |
19 | Sylwia Dąbrowska@sylwiaprzybysz | 2 056 967 |
20 | Karol Gązwa@blowek | 2 037 855 |
POSTY
W 2024 roku polscy Influencerzy umieścili na Instagramie 803,530 postów, to jedynie o 4 tys. (0,5%) postów mniej niż w roku poprzednim.
Taka liczba to średnio 2200 postów dziennie, czyli jeden post co 39 sekund!
Ilość postów dodawana miesięcznie jest mniej więcej stała. Najwięcej postów dodano w maju, najmniej we wrześniu, ale różnice są naprawdę niewielkie. Co zaskakujące listopad, miesiąc promocji na Black Friday i Black Week jest drugim od końca co do ilości dodawanych postów.
W 2024 roku znacznie wzrosła popularność reelsów w stosunku do pozostałych rodzajów postów, stanowiły one aż 48% wszystkich dodanych na Instagramie materiałów, co daje wzrost w stosunku do poprzedniego roku aż o 11%.
Statystycznie osiągały one również wyższy współczynnik zaangażowania ER niż pozostałe posty – reels 2,04% (1,87% w 2023 r.) oraz feed 1,80% (2,04% w 2023 r.).
zaangażowanie
Średni współczynniku ER wyniósł 1,92% (1,97% w 2023 r.). Jak zawsze wahał się on znacznie w zależności od wielkości konta, czyli ilości obserwatorów. Statystycznie najwyższe współczynniki zaangażowania, kilkukrotnie wyższe od pozostałych, osiągały najmniejsze konta, gromadzące poniżej 10 tys. obserwatorów.
Różnice, choć już nie tak duże, możemy dostrzec także w zależności od tematyki poruszanej na profilu. Na tle pozostałych wyraźnie daje się zauważyć tematyka gamingowa. Jak zawsze w czołówce plasują się także konta dotyczące tematyki urody, rozrywki oraz zwierząt.
Rekordowe zaangażowanie całego konta w skali roku wyniosło blisko 124% – @jamrozzmichal, drugie miejsce prawie o połowę mniej, bo 72% – @matyldabojdamua.
Jeśli chodzi o pojedynczy post, rekord należy do @miumag, post uzyskał zaangażowanie aż 7113%, zdobywając prawie 2,2 mln reakcji i ponad 12 tys. komentarzy. W treści zawierał 3 hashtagi. Jeśli jesteś ciekawy, czego dotyczył, tutaj możesz go zobaczyć.
Największą liczbę polubień zdobył post dodany przez @kamil_szymczak – do czasu tej analizy było to 3,8 mln reakcji, a co ciekawe do dzisiaj, przez kolejny miesiąc prawie podwoił ten wynik i aktualnie jest to blisko 6,5 mln polubień! A co ciekawe drugie miejsca zajmuje post tej samej osoby z wynikiem 3,5 mln.
Jak widać na poniższym wykresie, większości postów nie udaje się osiągnąć zaangażowania 2%, a jedynie 15% postów uzyskało zaangażowanie powyżej 3%, a tylko mniej niż 3 posty na sto powyżej 10%.
Największe całkowite zaangażowanie
Nazwa | Całkowite zaangażowanie | |
---|---|---|
1 | Robert Lewandowski@_rl9 | 90 176 024 |
2 | Suchar Codzienny@sucharcodzienny | 69 862 988 |
3 | CAROLINE MARIA DERPIENSKI@carolinederpienski | 38 461 832 |
4 | WERONIKA SOWA@wersow | 37 474 458 |
5 | Wiedza Bezuzyteczna@bezuzytecznapl | 37 346 165 |
6 | Dominika Brudny@domsli22 | 27 146 887 |
7 | TWINS STYLE 🇵🇱@twinsstyle1 | 16 631 882 |
8 | Irena Mąsior@mili0nerka | 14 731 082 |
9 | 𝐍𝐀𝐓𝐀𝐋𝐈𝐀 𝐓𝐎𝐌𝐂𝐙𝐘𝐊@nathalie_tom | 14 315 963 |
10 | Jakub Patecki@patec_wariatec | 13 898 620 |
Największy wskaźnik zaangażowania
Nazwa | Średnie zaangażowanie (ER Avg) | |
---|---|---|
1 | Michał Jamróz@jamrozzmichal | 123.79 |
2 | Matylda Bojda@matyldabojdamua | 72.01 |
3 | Sherry Butt@sherryheartsofficial | 51.18 |
4 | Julita@julciikkk | 48.64 |
5 | 🔳 Marcin Mierzejewski 🔲@mr.turas | 46.81 |
6 | Klaudia Maniecka@lifebyklaudia | 43.53 |
7 | Wojciech Węcławowicz@fit_oldboy | 41.93 |
8 | Sonia Tyburska / Fashion / Lifestyle@pa_pa_ranoya | 40.49 |
9 | Klaudia@klaudinna | 33.69 |
10 | Szymek@szymczyslaw | 33.19 |
Posty z największym zaangażowaniem
Name | Permalink | Engagement Rate | |
---|---|---|---|
1 | MIUMAG@miumag | Link | 7 113.11 |
2 | Matylda Bojda@matyldabojdamua | Link | 5 537.95 |
3 | Klaudia Kroczek@kroczka | Link | 2 593.50 |
4 | MIUMAG@miumag | Link | 2 019.95 |
5 | videographer • content creator • wideo produktowe …@nataliakornatowska_ | Link | 1 851.95 |
6 | Wiktoria | Travel & Backpacking Guide@wiktoriawanders | Link | 1 819.10 |
7 | Kinga Matlęga i Magdalena Łakoma@boskietwice | Link | 1 666.99 |
8 | Kuba Nowosiński@kubanowo | Link | 1 593.63 |
9 | Wiktoria | Travel & Backpacking Guide@wiktoriawanders | Link | 1 558.70 |
10 | Klaudia@klaudinna | Link | 1 548.70 |
Posty z największą ilością polubień
Name | Permalink | Like Count | |
---|---|---|---|
1 | Kamil Szymczak@kamil_szymczak | Link | 3 801 917 |
2 | Kamil Szymczak@kamil_szymczak | Link | 3 576 658 |
3 | Matylda Bojda@matyldabojdamua | Link | 3 439 491 |
4 | 🌎Alcia i Prozi | VANLIFE COUPLE | travel 🚐@spaniewvanie | Link | 3 364 528 |
5 | Robert Lewandowski@_rl9 | Link | 3 118 410 |
6 | Wojciech Węcławowicz@fit_oldboy | Link | 2 781 181 |
7 | Wojtek Deregowski@wojtek_deregowski | Link | 2 761 755 |
8 | TWINS STYLE 🇵🇱@twinsstyle1 | Link | 2 465 023 |
9 | KUBA SZMAJKOWSKI@kubaszmajkowsky | Link | 2 259 086 |
10 | TWINS STYLE 🇵🇱@twinsstyle1 | Link | 2 188 425 |
Posty z największą liczbą komentarzy
Name | Permalink | Comments Count | |
---|---|---|---|
1 | TWINS STYLE 🇵🇱@twinsstyle1 | Link | 164 175 |
2 | Kacper Misztal „Qesek”@qesek | Link | 52 643 |
3 | Wojciech Szczesny@wojciech.szczesny1 | Link | 44 660 |
4 | KAROLINA MŁYNARCZYK ⚽@karolina.mlynarczyk_ | Link | 39 407 |
5 | Wojciech Węcławowicz@fit_oldboy | Link | 35 267 |
6 | Robert Lewandowski@_rl9 | Link | 33 228 |
7 | Esme Higgs@this_esme | Link | 31 333 |
8 | Nataliette Jagiensky! 🌙🐰☁️@bynataliette | Link | 29 322 |
9 | Ona i buldog 🐶 • psie sprawy • psie podroże • życi…@nalutkowo | Link | 27 275 |
10 | Dominik Rupiński@dominikrupinski | Link | 27 193 |
częstotliwość
Influencerzy publikowali swoje treści średnio od 7 do 12 razy w miesiącu. Rekordzistka – @andzela_com – opublikowała w roku 4716 postów, to jest średnio prawie 13 postów dziennie!
Influencerzy najchętniej publikowali swoje materiały we wtorek, a najrzadziej w sobotę, choć różnice nie są duże. Użytkownicy natomiast największe zaangażowanie wykazywali w niedzielę. Najgorzej wypadał pod tym względem czwartek i piątek.
Najwięcej dodanych postów
Nazwa | Liczba postów | |
---|---|---|
1 | ❤️ ANDŻELA@andzela_com | 4 716 |
2 | Pewex.pl@pewex | 2 743 |
3 | 𝙉𝙖𝙙𝙞𝙖 𝙁𝙖𝙢𝙪𝙡𝙨𝙠𝙖@famulskaa | 2 572 |
4 | Nowe produkty w sklepach@foodnewspolska | 2 462 |
5 | Suchar Codzienny@sucharcodzienny | 2 005 |
6 | Karolina Korwin Piotrowska🐶🐶🐶🐶@karolinakp | 1 681 |
7 | Ania@_vianna_ | 1 656 |
8 | Michał Wichowski | trener | motywacja | mindset | …@wichowski_michal | 1 314 |
9 | WakacyjniPiraci | Tanie podróże@wakacyjnipiraci | 1 188 |
10 | M I S S J A C K E T@missjacket_com | 1 129 |
Długość posta
Pytanie, czy długość posta przekłada się na osiągane zasięgi i zaangażowanie od zawsze wzbudza ciekawość. Prawie połowowa postów w 2024 roku mieściła się w zakresie 150-300 znaków, czyli około 25-50 słów.
Najwyższe zaangażowanie generowały posty nieprzekraczające 50 znaków, czyli dosłownie kilku wyrazów oraz posty, których tekst przekraczał długość strony A4.
Najdłuższy post miał 3931 znaków, czyli wydrukowany zajmowałby mniej więcej stronę A4 i osiągnął zaskakująco duże zaangażowanie równe 4,21%.
Współprace płatne
W 2024 roku influencerzy opublikowali prawie 104 tys. postów oznaczonych jako płatne współprace z markami. Stanowi to prawie 16% wszystkich opublikowanych materiałów.
Procentowo najwięcej postów reklamowych pojawiło się na profilach influencerów z mniejszymi kontami, i stanowiły one średnio aż 1/4 wszystkich publikowanych treści.
Ponad 1/3 influencerów nie podjęła w ogóle płatnej współpracy, a u blisko 40% posty reklamowe stanowiły poniżej 20% wszystkich postów. U mniej niż 1% influencerów liczba postów dotyczących płatnej współpracy z markami wyniosła ponad 80% publikowanych przez nich materiałów.
Rekord to 600 takich postów roku. Pierwsza dziesiątka umieszczała średnio 400 takich postów w roku, to jest więcej niż jeden materiał płatny dziennie.
Wartości te niewiele różnią się od analogicznych poprzedniego roku.
Co zaskakujące posty zawierające oznaczenia płatnych współprac osiągały statystycznie wyższe wskaźniki zaangażowania.
Najwięcej postów z współpracami
(współprace, polecenia, recenzje, reklamy)
Nazwa | Liczba współprac | |
---|---|---|
1 | Gabriela Jaworska@gabrielajaworska | 600 |
2 | 𝐊𝐚𝐫𝐨𝐥𝐢𝐧𝐚 𝐒𝐳𝐚𝐥𝐚 | 𝑳𝒊𝒇𝒆𝒔𝒕𝒚𝒍𝒆 | 𝑷𝒂𝒓𝒆𝒏𝒕𝒊𝒏𝒈 | 𝑯𝒐𝒎𝒆 | 𝑭𝒂…@karolka_ees | 543 |
3 | Marta Dejewska@martadejewska | 454 |
4 | Marta Mrowiec-Wilk@marta.mrowiec | 446 |
5 | KOSMETYKI • PIELĘGNACJA SKÓRY, WŁOSÓW •TESTY PRODU…@pancia_testuje | 435 |
6 | MojeMisioweLove💓✌️🐻🐨🐼@mojemisiowelove | 351 |
7 | MagdaMango@magdalenamango | 317 |
8 | Shop online@olikacompl | 311 |
9 | Julia Sierakowska@julisskaa_ | 310 |
10 | Testerka i Recenzentka | Fotografia produktowa@x_sandrix_testuje | 302 |
Konkursy i rozdania
Konkursów i rozdań pojawiło się na Instagramie w ubiegłym roku ponad 32 tys., co stanowi 5% wszystkich dodanych postów.
Średnio na profilu influencera taki post pojawiał się 7 razy w roku.
Dla marek to świetny sposób na zwiększenie zasięgu i zaangażowania, a dla twórców – okazja do wzmocnienia więzi ze społecznością. Warto zwrócić jednak uwagę, że nie rzadko takie działania mają na celu sztuczne zwiększenie zasięgów, podniesienie zaangażowania i polepszenie statystyk profilu.
Najwięcej postów konkursowych i rozdań
Nazwa | Liczba konkursów | |
---|---|---|
1 | Polska ❤️ Igers Poland@igerspoland | 1 097 |
2 | Predator PL@predator_pl | 184 |
3 | Cavaliada@cavaliada | 177 |
4 | ❤️ ANDŻELA@andzela_com | 156 |
5 | Natalia 🌻 Parenting▪️Beauty▪️UGC@alrosnaa | 156 |
6 | Ładne Bebe@ladnebebe | 140 |
7 | 𝐆𝐘𝐌 𝐑𝐎𝐒𝐄 𝐊𝐀𝐒𝐈𝐀𝐃𝐑𝐀 🤍𝐿𝒾𝒻𝑒 𝓁𝑜𝓋𝑒𝓇@gymrose_kasiadra | 138 |
8 | przeambitni.pl plotki • gwiazdy • moda • uroda@przeambitni.pl | 133 |
9 | NOIZZ.pl@noizzpl | 119 |
10 | Miss Ziemi Łódzkiej@missziemilodzkiej | 111 |
Hashtagi
W ubiegłym roku w postach użytych przez influencerów na Instagramie zostało użytych ponad 400 tys. różnych hashtagów, łącznie ponad 5,5 mln, co daje średnio 7 hashtagów w poście.
W ponad 230 tys. postach nie został użyty żaden hashtag.
Najpopularniejszy to #reklama, został wykorzystany prawie 18 tys. razy. W czołówce znalazły się także #współpraca oraz #współpracareklamowa. Srebrne miejsce na podium zajął #polishgirl. Inne popularne hashtagi to #polska, #poland, #warszawa oraz #love.
Pełna lista dwudziestu najpopularniejszych hashtagów: #reklama, #polishgirl, #współpraca, #współpracareklamowa, #polska, #poland, #warszawa, #love, #polskadziewczyna, #kobieta, #motywacja, #ootd, #skincare, #fashion, #makeup, #podróże, #wakacje, #kosmetyki, #girl oraz #makijaż.
Z danych jasno wynika, że zaangażowanie w postach rośnie wraz z ilością użytych hashtagów. Im więcej hashtagów tym większe zaangażowanie. Największy wzrost, nie proporcjonalnie duży w stosunku do pozostałych wartości obserwujemy przy maksymalnej liczbie 30 hashtagów i wskaźnik ER wyniósł wtedy aż 2,83%. Podobnie było w roku 2023, gdzie wskaźnik zaangażowania przy maksymalnie liczbie hashtagów wynosił wtedy 2,43%.
W pierwszej dwudziestce hashtagów, z użyciem których posty najczęściej uzyskiwały wysoki wskaźnik zaangażowania, powyżej 5%, znalazły się: #memes, #meme, #smiesznememy, #świętabozegonarodzenia, #smiesznefilmiki, #cosmetics, #mem, #sections, #funny, #współpracabarterowa, #śmieszne, #żart, #funnyvideos, #nawilżenie, #przyjazn, #choinka, #viral, #humor, #christmastree oraz #zabawne.