Kontakt

Szukasz specjalistów od reklam na Facebooku lub prowadzenia fanpage? Napisz lub zadzwoń do nas.

Dane kontaktowe
Telefon: +48 799 060 045 kontakt@bemore.pl ul. Stanisława Pronia 15, Kraków
Folow us on social

Polski influencer marketing na Instagramie w liczbach [2024]

Raport przygotowany na podstawie własnej bazy 8489 influencerów, co oznacza, że jeden na 4340 Polaków jest influencerem, oraz że jest nim jedna na 1440 osoby na Instagramie.

Liczba influencerów według liczby ich obserwatorów
Rozkład procentowy influencerów według liczby ich obserwatorów

Najwięcej obserwujących
Nazwa i username Liczba obserwujących
1 Robert Lewandowski@_rl9 36 600 586
2 CAROLINE MARIA DERPIENSKI@carolinederpienski 10 597 594
3 Anna Lewandowska@annalewandowska 5 765 818
4 Wojciech Szczesny@wojciech.szczesny1 4 750 574
5 Anna-Maria Sieklucka@anna_maria.sieklucka 4 191 154
6 Karol Wiśniewski@frizoluszek 4 157 655
7 𝐙𝐔𝐒𝐉𝐄@zusjeofficial 3 721 479
8 WERONIKA SOWA@wersow 3 704 291
9 Veronica Bielik@veronicabielik 3 547 005
10 Dahlia Poland@dahliachr 3 277 313
11 𝑩𝑼𝑫𝑫𝑨@budda.7 2 465 959
12 Jakub Patecki@patec_wariatec 2 393 126
13 Lexy👼🏽@lexychaplin 2 360 242
14 Mateusz Trabka@trombabomba 2 317 512
15 Julia Wieniawa-Narkiewicz ⚡️@juliawieniawa 2 270 539
16 Marcin Dubiel@marcindubiel 2 265 158
17 Martyna Wojciechowska@martyna.world 2 245 105
18 Jan Dabrowski@jdabrowsky 2 090 826
19 Sylwia Dąbrowska@sylwiaprzybysz 2 056 967
20 Karol Gązwa@blowek 2 037 855

POSTY

W 2024 roku polscy Influencerzy umieścili na Instagramie 803,530 postów, to jedynie o 4 tys. (0,5%) postów mniej niż w roku poprzednim.
Taka liczba to średnio 2200 postów dziennie, czyli jeden post co 39 sekund!

Liczba postów

Ilość postów dodawana miesięcznie jest mniej więcej stała. Najwięcej postów dodano w maju, najmniej we wrześniu, ale różnice są naprawdę niewielkie. Co zaskakujące listopad, miesiąc promocji na Black Friday i Black Week jest drugim od końca co do ilości dodawanych postów.

Liczba postów opublikowanych w poszczególnych miesiącach

W 2024 roku znacznie wzrosła popularność reelsów w stosunku do pozostałych rodzajów postów, stanowiły one aż 48% wszystkich dodanych na Instagramie materiałów, co daje wzrost w stosunku do poprzedniego roku aż o 11%.

Liczba postów feed vs. reels
Liczba postów feed vs. reels 2023-2024
Procentowy rozkład liczby postów feed vs. reels

Statystycznie osiągały one również wyższy współczynnik zaangażowania ER niż pozostałe posty – reels 2,04% (1,87% w 2023 r.) oraz feed 1,80% (2,04% w 2023 r.).

Średni wskaźnik zaangażowania feed vs. reels

zaangażowanie

Średni współczynniku ER wyniósł 1,92% (1,97% w 2023 r.). Jak zawsze wahał się on znacznie w zależności od wielkości konta, czyli ilości obserwatorów. Statystycznie najwyższe współczynniki zaangażowania, kilkukrotnie wyższe od pozostałych, osiągały najmniejsze konta, gromadzące poniżej 10 tys. obserwatorów.

Średni wskaźnik zaangażowania w zależności od wielkości konta

Różnice, choć już nie tak duże, możemy dostrzec także w zależności od tematyki poruszanej na profilu. Na tle pozostałych wyraźnie daje się zauważyć tematyka gamingowa. Jak zawsze w czołówce plasują się także konta dotyczące tematyki urody, rozrywki oraz zwierząt.

Średni wskaźnik zaangażowania w zależności od tematyki konta

Rekordowe zaangażowanie całego konta w skali roku wyniosło blisko 124% – @jamrozzmichal, drugie miejsce prawie o połowę mniej, bo 72% – @matyldabojdamua.

Jeśli chodzi o pojedynczy post, rekord należy do @miumag, post uzyskał zaangażowanie aż 7113%, zdobywając prawie 2,2 mln reakcji i ponad 12 tys. komentarzy. W treści zawierał 3 hashtagi. Jeśli jesteś ciekawy, czego dotyczył, tutaj możesz go zobaczyć.

Największą liczbę polubień zdobył post dodany przez @kamil_szymczak – do czasu tej analizy było to 3,8 mln reakcji, a co ciekawe do dzisiaj, przez kolejny miesiąc prawie podwoił ten wynik i aktualnie jest to blisko 6,5 mln polubień! A co ciekawe drugie miejsca zajmuje post tej samej osoby z wynikiem 3,5 mln.

Jak widać na poniższym wykresie, większości postów nie udaje się osiągnąć zaangażowania 2%, a jedynie 15% postów uzyskało zaangażowanie powyżej 3%, a tylko mniej niż 3 posty na sto powyżej 10%.

Rozkład procentowy liczby postów w zależności od osiągniętego zaangażowania

Największe całkowite zaangażowanie
Nazwa Całkowite zaangażowanie
1 Robert Lewandowski@_rl9 90 176 024
2 Suchar Codzienny@sucharcodzienny 69 862 988
3 CAROLINE MARIA DERPIENSKI@carolinederpienski 38 461 832
4 WERONIKA SOWA@wersow 37 474 458
5 Wiedza Bezuzyteczna@bezuzytecznapl 37 346 165
6 Dominika Brudny@domsli22 27 146 887
7 TWINS STYLE 🇵🇱@twinsstyle1 16 631 882
8 Irena Mąsior@mili0nerka 14 731 082
9 𝐍𝐀𝐓𝐀𝐋𝐈𝐀 𝐓𝐎𝐌𝐂𝐙𝐘𝐊@nathalie_tom 14 315 963
10 Jakub Patecki@patec_wariatec 13 898 620

Największy wskaźnik zaangażowania
Nazwa Średnie zaangażowanie (ER Avg)
1 Michał Jamróz@jamrozzmichal 123.79
2 Matylda Bojda@matyldabojdamua 72.01
3 Sherry Butt@sherryheartsofficial 51.18
4 Julita@julciikkk 48.64
5 🔳 Marcin Mierzejewski 🔲@mr.turas 46.81
6 Klaudia Maniecka@lifebyklaudia 43.53
7 Wojciech Węcławowicz@fit_oldboy 41.93
8 Sonia Tyburska / Fashion / Lifestyle@pa_pa_ranoya 40.49
9 Klaudia@klaudinna 33.69
10 Szymek@szymczyslaw 33.19

Posty z największym zaangażowaniem
Name Permalink Engagement Rate
1 MIUMAG@miumag Link 7 113.11
2 Matylda Bojda@matyldabojdamua Link 5 537.95
3 Klaudia Kroczek@kroczka Link 2 593.50
4 MIUMAG@miumag Link 2 019.95
5 videographer • content creator • wideo produktowe …@nataliakornatowska_ Link 1 851.95
6 Wiktoria | Travel & Backpacking Guide@wiktoriawanders Link 1 819.10
7 Kinga Matlęga i Magdalena Łakoma@boskietwice Link 1 666.99
8 Kuba Nowosiński@kubanowo Link 1 593.63
9 Wiktoria | Travel & Backpacking Guide@wiktoriawanders Link 1 558.70
10 Klaudia@klaudinna Link 1 548.70

Posty z największą ilością polubień
Name Permalink Like Count
1 Kamil Szymczak@kamil_szymczak Link 3 801 917
2 Kamil Szymczak@kamil_szymczak Link 3 576 658
3 Matylda Bojda@matyldabojdamua Link 3 439 491
4 🌎Alcia i Prozi | VANLIFE COUPLE | travel 🚐@spaniewvanie Link 3 364 528
5 Robert Lewandowski@_rl9 Link 3 118 410
6 Wojciech Węcławowicz@fit_oldboy Link 2 781 181
7 Wojtek Deregowski@wojtek_deregowski Link 2 761 755
8 TWINS STYLE 🇵🇱@twinsstyle1 Link 2 465 023
9 KUBA SZMAJKOWSKI@kubaszmajkowsky Link 2 259 086
10 TWINS STYLE 🇵🇱@twinsstyle1 Link 2 188 425

Posty z największą liczbą komentarzy
Name Permalink Comments Count
1 TWINS STYLE 🇵🇱@twinsstyle1 Link 164 175
2 Kacper Misztal „Qesek”@qesek Link 52 643
3 Wojciech Szczesny@wojciech.szczesny1 Link 44 660
4 KAROLINA MŁYNARCZYK ⚽@karolina.mlynarczyk_ Link 39 407
5 Wojciech Węcławowicz@fit_oldboy Link 35 267
6 Robert Lewandowski@_rl9 Link 33 228
7 Esme Higgs@this_esme Link 31 333
8 Nataliette Jagiensky! 🌙🐰☁️@bynataliette Link 29 322
9 Ona i buldog 🐶 • psie sprawy • psie podroże • życi…@nalutkowo Link 27 275
10 Dominik Rupiński@dominikrupinski Link 27 193

częstotliwość

Influencerzy publikowali swoje treści średnio od 7 do 12 razy w miesiącu. Rekordzistka – @andzela_com – opublikowała w roku 4716 postów, to jest średnio prawie 13 postów dziennie!

Średnia częstotliwość publikacji w miesiącu w zależności od wielkości konta
Liczba influencerów w zależności od częstotliwości publikacji
Średni wskaźnik zaangażowania w zależności od częstotliwości publikacji

Influencerzy najchętniej publikowali swoje materiały we wtorek, a najrzadziej w sobotę, choć różnice nie są duże. Użytkownicy natomiast największe zaangażowanie wykazywali w niedzielę. Najgorzej wypadał pod tym względem czwartek i piątek.

Liczba postów w zależności od dnia publikacji
Średni wskaźnik zaangażowania w zależności od dnia publikacji
Średnia liczba reakcji w zależności od dnia publikacji

Najwięcej dodanych postów
Nazwa Liczba postów
1 ❤️ ANDŻELA@andzela_com 4 716
2 Pewex.pl@pewex 2 743
3 𝙉𝙖𝙙𝙞𝙖 𝙁𝙖𝙢𝙪𝙡𝙨𝙠𝙖@famulskaa 2 572
4 Nowe produkty w sklepach@foodnewspolska 2 462
5 Suchar Codzienny@sucharcodzienny 2 005
6 Karolina Korwin Piotrowska🐶🐶🐶🐶@karolinakp 1 681
7 Ania@_vianna_ 1 656
8 Michał Wichowski | trener | motywacja | mindset | …@wichowski_michal 1 314
9 WakacyjniPiraci | Tanie podróże@wakacyjnipiraci 1 188
10 M I S S J A C K E T@missjacket_com 1 129

Długość posta

Pytanie, czy długość posta przekłada się na osiągane zasięgi i zaangażowanie od zawsze wzbudza ciekawość. Prawie połowowa postów w 2024 roku mieściła się w zakresie 150-300 znaków, czyli około 25-50 słów.

Najwyższe zaangażowanie generowały posty nieprzekraczające 50 znaków, czyli dosłownie kilku wyrazów oraz posty, których tekst przekraczał długość strony A4.

Najdłuższy post miał 3931 znaków, czyli wydrukowany zajmowałby mniej więcej stronę A4 i osiągnął zaskakująco duże zaangażowanie równe 4,21%.

Liczba postów w zależności od ich długości
Średni wskaźnik zaangażowania w zależności od długości posta

Współprace płatne

W 2024 roku influencerzy opublikowali prawie 104 tys. postów oznaczonych jako płatne współprace z markami. Stanowi to prawie 16% wszystkich opublikowanych materiałów.

Liczba postów reklamowych

Procentowo najwięcej postów reklamowych pojawiło się na profilach influencerów z mniejszymi kontami, i stanowiły one średnio aż 1/4 wszystkich publikowanych treści.

Rozkład procentwy postów reklamowych na profilach w zależności od wielkości konta
Średnia liczba postów reklamowych na profil w zależności od wielkości konta

Ponad 1/3 influencerów nie podjęła w ogóle płatnej współpracy, a u blisko 40% posty reklamowe stanowiły poniżej 20% wszystkich postów. U mniej niż 1% influencerów liczba postów dotyczących płatnej współpracy z markami wyniosła ponad 80% publikowanych przez nich materiałów.

Rekord to 600 takich postów roku. Pierwsza dziesiątka umieszczała średnio 400 takich postów w roku, to jest więcej niż jeden materiał płatny dziennie.

Rozkład procentowy influencerów w zależności od liczby postów reklamowych
Rozkład procentowy inluencerów w zależności od procentu postów reklamowych

Wartości te niewiele różnią się od analogicznych  poprzedniego roku.

Rozkład procentowy influencerów w zależności od liczby postów reklamowych
Rozkład procentowy influencerów w zależności od procentu postów reklamowych

Co zaskakujące posty zawierające oznaczenia płatnych współprac osiągały statystycznie wyższe wskaźniki zaangażowania.

Średni wskaźnik zaangażowania posty reklamowe vs. pozostałe
Liczba influencerów w zależności od ilości współprac w roku
Średni wskaźnik zaangażowania w zależności od ilości współprac w roku

Najwięcej postów z współpracami

(współprace, polecenia, recenzje, reklamy)

Nazwa Liczba współprac
1 Gabriela Jaworska@gabrielajaworska 600
2 𝐊𝐚𝐫𝐨𝐥𝐢𝐧𝐚 𝐒𝐳𝐚𝐥𝐚 | 𝑳𝒊𝒇𝒆𝒔𝒕𝒚𝒍𝒆 | 𝑷𝒂𝒓𝒆𝒏𝒕𝒊𝒏𝒈 | 𝑯𝒐𝒎𝒆 | 𝑭𝒂…@karolka_ees 543
3 Marta Dejewska@martadejewska 454
4 Marta Mrowiec-Wilk@marta.mrowiec 446
5 KOSMETYKI • PIELĘGNACJA SKÓRY, WŁOSÓW •TESTY PRODU…@pancia_testuje 435
6 MojeMisioweLove💓✌️🐻🐨🐼@mojemisiowelove 351
7 MagdaMango@magdalenamango 317
8 Shop online@olikacompl 311
9 Julia Sierakowska@julisskaa_ 310
10 Testerka i Recenzentka | Fotografia produktowa@x_sandrix_testuje 302

Konkursy i rozdania

Konkursów i rozdań pojawiło się na Instagramie w ubiegłym roku ponad 32 tys., co stanowi 5% wszystkich dodanych postów.

Średnio na profilu influencera taki post pojawiał się 7 razy w roku.

Dla marek to świetny sposób na zwiększenie zasięgu i zaangażowania, a dla twórców – okazja do wzmocnienia więzi ze społecznością. Warto zwrócić jednak uwagę, że nie rzadko takie działania mają na celu sztuczne zwiększenie zasięgów, podniesienie zaangażowania i polepszenie statystyk profilu.

Liczba konkursów i rozdań
Średnia liczba konkursów i rozdań na profilach w roku według wielkości konta
Liczba influencerów w zależności od ilości konkursów
Średni wskaźnik zaangażowania w zależności od ilości konkursów

Najwięcej postów konkursowych i rozdań
Nazwa Liczba konkursów
1 Polska ❤️ Igers Poland@igerspoland 1 097
2 Predator PL@predator_pl 184
3 Cavaliada@cavaliada 177
4 ❤️ ANDŻELA@andzela_com 156
5 Natalia 🌻 Parenting▪️Beauty▪️UGC@alrosnaa 156
6 Ładne Bebe@ladnebebe 140
7 𝐆𝐘𝐌 𝐑𝐎𝐒𝐄 𝐊𝐀𝐒𝐈𝐀𝐃𝐑𝐀 🤍𝐿𝒾𝒻𝑒 𝓁𝑜𝓋𝑒𝓇@gymrose_kasiadra 138
8 przeambitni.pl plotki • gwiazdy • moda • uroda@przeambitni.pl 133
9 NOIZZ.pl@noizzpl 119
10 Miss Ziemi Łódzkiej@missziemilodzkiej 111

Hashtagi

W ubiegłym roku w postach użytych przez influencerów na Instagramie zostało użytych ponad 400 tys. różnych hashtagów, łącznie ponad 5,5 mln, co daje średnio 7 hashtagów w poście.

W ponad 230 tys. postach nie został użyty żaden hashtag.

Najpopularniejszy to #reklama, został wykorzystany prawie 18 tys. razy. W czołówce znalazły się także #współpraca oraz #współpracareklamowa. Srebrne miejsce na podium zajął #polishgirl. Inne popularne hashtagi to #polska, #poland, #warszawa oraz #love.

Pełna lista dwudziestu najpopularniejszych hashtagów: #reklama, #polishgirl, #współpraca, #współpracareklamowa, #polska, #poland, #warszawa, #love, #polskadziewczyna, #kobieta, #motywacja, #ootd, #skincare, #fashion, #makeup, #podróże, #wakacje, #kosmetyki, #girl oraz #makijaż.

Liczba postów z hashtagami vs. bez hashtagów
Liczba postów w zależności od ilości użytych hashtagów

Z danych jasno wynika, że zaangażowanie w postach rośnie wraz z ilością użytych hashtagów. Im więcej hashtagów tym większe zaangażowanie. Największy wzrost, nie proporcjonalnie duży w stosunku do pozostałych wartości obserwujemy przy maksymalnej liczbie 30 hashtagów i wskaźnik ER wyniósł wtedy aż 2,83%. Podobnie było w roku 2023, gdzie wskaźnik zaangażowania przy maksymalnie liczbie hashtagów wynosił wtedy 2,43%.

Średni wskaźnik zaangażowania w zależności od ilości użytych hashtagów

W pierwszej dwudziestce hashtagów, z użyciem których posty najczęściej uzyskiwały wysoki wskaźnik zaangażowania, powyżej 5%, znalazły się: #memes, #meme, #smiesznememy, #świętabozegonarodzenia, #smiesznefilmiki, #cosmetics, #mem, #sections, #funny, #współpracabarterowa, #śmieszne, #żart, #funnyvideos, #nawilżenie, #przyjazn, #choinka, #viral, #humor, #christmastree oraz #zabawne.

.